10 Mart 2015 Salı

Beyaz Sabun

 
Merhaba,
Geleneksel Türk hamamı sabunu olan beyaz sabun, temiz koku denince akla gelendir. Hangimiz ellerimizi beyaz sabun ile yıkadıktan sonra kokusunu içimize çekmemişizdir ki, mis kokusu ile her daim insana huzur verir.
Bu yazımda özellikle eskiden tüm evlerde sadece banyolarda değil bulaşık, çamaşır ve ev temizliğinde de kullanılmış olan beyaz sabuna yer vermek istedim. Artık eskisi kadar kullanılıyor olmasa da hala birçoğumuz için temizlik ürünleri arasında baş tacıdır.
Bebek çamaşırları bildiğiniz gibi kullandığımız deterjanlardan farklı olarak granüllü sabun tozu gibidir. Bu da gösteriyor ki sağlık açısından faydalı olan sabun tozu kullanımıdır. Bazen lekeleri çıkarma konusunda sıkıntı yaratsa da lekeli çamaşırlar sabun tozu eklenmiş suda bir süre bekletildiğinde ve sonrasında çamaşır makinesinde yıkandığında lekelerden arınacak ve mis gibi temizlik kokacaktır. Hatta bence bu koku diğer deterjan kokuları kadar da zararlı olmayacaktır.
Beyaz sabunÇamaşır temizliğinin yanı ev temizliğinde de beyaz sabun tozu katılarak hazırlanmış bir temizleme suyu kullanıldığında hem temizlenen yerler daha hijyenik olacak hem de temizlerken kullandığımız silme bezleri daha temiz olacaktır.
Ancak dikkat edilmesi gereken şey, temizleme suyunun sıcak olması gerektiğidir. Böylelikle sıcak suda erimiş olan beyaz sabun tozu bakterilerin yok edilmesini kolaylaştıracaktır.
Bana göre beyaz sabun diğer temizlik ürünlerine göre daha sağlıklıymış gibi geliyor. Kokusunu da çok seviyorum. Kokusuna olan düşkünlüğüm nedeniyle beyaz sabundan küçük bir ev kokusu yaparak banyoya astım.
Nasıl yaptığıma gelince bir kalıp beyaz sabunu alarak rendeledim ve rendelenmiş olan küçük parçaları tülden yapılmış küçük bir çantanın içine koydum ve banyodaki havlu askılığına astım.
Sizlere de beyaz sabun kokulu günler dilerim.
 
Sevgilerimle...

1 yorum:

  1. İyi fikirmiş,ben de çok severim,ferah ferah.Bir ara yapayım ben de:):):)Tesekkürler,güzel kokulu günler...:)
    http://hobidelisii.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil